Manuele therapie

Wat is manuele therapie?

Het doel van manuele therapie is enerzijds het beter laten functioneren van gewrichten, anderzijds het verbeteren van je houding en je bewegingen. Hiertoe gebruikt de manueel therapeut specifieke technieken die in de gewrichten worden toegepast. De effecten zijn vaak meteen merkbaar: je voelt meer bewegingsvrijheid en minder pijn. Het behandelprogramma van de manueel therapeut bestaat verder uit het geven van gerichte instructies, adviezen en begeleiding. Ook geeft hij inzicht in gezonde manieren van beweging.

De manueel therapeut heeft na zijn basisopleiding fysiotherapie de opleiding manuele therapie gevolgd. Hij heeft daardoor extra kennis van de bewegingsmogelijkheden van het lichaam, met name de wervelkolom. Ook is hij prima in staat de oorzaak van klachten te beoordelen en een adequate behandeling of oplossing voor te stellen.

Wanneer naar de manuele therapeut?

Als je gewricht en slecht kunt bewegen of pijn voelt bij bewegen, kan manuele therapie uitkomst bieden. De effecten van behandeling zijn vaak direct merkbaar. Gewrichten werken beter en soepeler.

Voorbeelden van klachten die een manueel therapeut kan behandelen:

Al tijdens het onderzoek bij de 1e afpraak wordt vastgesteld of en hoe jouw specifieke klachten verholpen kunnen worden. Ook krijg je duidelijkheid over de voortgang van de behandelingen.

Behandeling effectieve therapie

De manueel therapeut kan een aantal specifieke technieken toepassen om je gewrichten, je bewegingen en je houding beter te laten functioneren. De effecten zijn vaak direct merkbaar: je krijgt meer bewegingsvrijheid en minder pijn. Het behandelprogramma van de manueel therapeut bestaat ook uit het geven van goede instructies, begeleiding en adviezen, o.a over gezond bewegen.

Praktijk voor Fysiotherapie Lammers en Hompes Nieuwstraat 27 6021 HP Budel tel. 0495 49 23 29 info@fysiobudel.nl